Spark

Vynikající kola na trénink nebo závod za cenu, kterou vám nikdo neuvěří.
spark-ram

Spark

  • 4 barevná provedení
  • Výbava Shimano 105
  • Hliníková kola
  • Plochá aerodynamická konstrukce

Vítězství je v detailech

Skvělé materiály, dobrá tuhost a responzivita. A to v ceně pod 45 000 Kč.

Spark na Shimanu 105 a hliníkových kolech
Kokpit tvoří hliníkový představec a tradiční kulatá karbonová řídítka
Mohutná aero stavba a masivní dolní spojka zajišťuje vysokou tuhost při záběru. Skrytá zadní brzda pak lepší aerodynamiku
Profilovaná, výškově nastavitelná aerodynamická sedlovka tvoří jeden celek s rámem
Speciální zámek sedlovky je integrován do rámu. Absence zadní brzdy, oblé a masivní aero trubky přispívají k vysoké tuhosti a lepší aerodynamice
Subtilní plochá aero vidlice
Uchycení sedla v ližinách a na kloubu umožňuje dokonalé nastavení posedu

Vyrábíme rám jako kdyby to byla bojová stíhačka

Použitý karbon splňuje nároky pro použití v letectví, přesto ho pro delší než krátké polety raději nepoužívejte. Říkáme tomuhle přístupu Air Wing Resin System. Stejně jako křídla bojových stíhaček musí odolat zátěži 1,4 machu, tedy 1,4 násobku rychlosti zvuku, klademe na naše rámy stejné nároky. Nechceme nikoho podceňovat, ale takhle rychle na kole asi nepojedete. I tak můžete být v klidu – rám tuhle zátěž v pohodě vydrží.

Proces výroby je tak trochu věda

Každý rám používá technologii tvarování rámu EPS (Expandable Polystyrene System), kdy jsou vrstvy karbonu položeny na polystyrenové jádro. To se vlivem působení tepla při tvrzení roztahuje až na 10 násobek svého původního objemu a pomáhá vytlačit maximum přebytečné pryskyřice z konstrukce. Díky tomu je možné vyrobit pevnější a lehčí rám. Po ukončení tvrzení je polystyrenové jádro z vnitřku rámu beze zbytku odstraněno chemickou cestou. Vnitřní strana je díky tomu dokonale hladká a bez zbytků materiálu. Kdyby šel rám otočit naruby, bude vypadat stejně dobře jako zvenku.

Jako materiál je použit UMH (Ultra High Modulus) karbon, to znamená, že stačí méně karbonu aby bylo dosaženo stejné tuhosti jako u méně kvalitních vláken. Při pokládání jednotlivých vrstev dosahujeme různých vlastností dané části rámu tak, že se prepreg (předimpregnovaná vlákna) různí podle toho, jakou sekci zrovna modelujeme. Proto jsou části které mají být pevné opravdu pevné. A části které mají pružit nebo pohlcovat vibrace dělají přesně tohle. A to dokonce jen v požadovaném směru. Rám se díky tomu chová jak jezdec potřebuje – správná kombinace pevnosti, torzní tuhosti, odolnosti a pružnosti.

Kompozit je doplněn o karbonová nanovlákna (CNT), která zvyšují výslednou pevnost a snižují hmotnost hotového výrobku. Nanovlákna rovněž snižují riziko skrytých bublin a prasklin, které mohou v budoucnosti způsobit selhání materiálu. Odolnost materiálu při nárazu je díky CNT o 20% vyšší, než u standardního kompozitu.
Tohle se děje v jedné formě (All In One Molding). Žádné části rámu tak nejsou vyráběny a kompletovány zvlášť. Vše se vytvrdí jako jeden celek. Díky absenci spojů se snižuje váha a potenciální chybovost.

Všechny uvedené metody činí každý vyrobený rám odolnějším, pevnějším a trvanlivějším. Přesně to, co od karbonu chcete. Zároveň to znamená méně vyhozených vadných rámů ve výrobě – a tedy nižší cenu finálního produktu.

Ultrazvuková kontrola

Každý rám je ve výrobě zkontrolován neinvazivní ultrazvukovou technologií jako prevence skrytých prasklin. Díky tomu výrobu opouštějí jen rámy, které jsou ve 100% stavu. A to i v případech, které lidské oko neodhalí. Mašina se nemýlí.

Vlastní výzkum a vývoj

Pardus se může chlubit 3 testovacími centry, která neustále pracují na vylepšování technologie. Rovněž zde probíhá zátěžové a nárazové testování.

Parametry

Komponenty
Rám Pardus, aero celokarbonový
Velikost rámu 700C x 470, 490, 520, 540, 560, 580, 610
Vidlice Pardus, celokarbonová
Sedlovka Pardus, karbon, aerodynamická
Řídítka Pardus AL
Představec Pardus AL
Kola Pardus (hliník, plášťová)
Počet rychlostí 22
Kliky Shimano 105 R7000 50–34T
Kazeta Shimano 105 R7000 11–28T
Přesmykač Shimano 105 R7000
Přehazovačka Shimano 105 R7000
Řazení Shimano 105 R7000
Brzdy Shimano 105 R7000
Sedlo Velo / Selle Italia
Váha 7,9 kg ve velikosti 540

Geometrie

Cena a objednání

Kola jsou dostupná v barevné kombinaci černo-červená, černo-zlatá, černo-šedá a bílo-šedá.

Model Výbava Kola cena
Spark Shimano 105 Pardus (hliník, plášť) 44 900 Kč / 1 730 €
Spark Disc Shimano 105 Pardus (hliník, plášť) 52 900 Kč / 2 040 €
Spark rámová sada vč. sedlové trubky bez výbavy bez kol 26 900 Kč Kč / 1 040 €

V ceně je zahrnuto obutí.

Jak si kola objednat

1) Kontaktujte milan.simek@eqnx.co pro představení či testovací jízdu, nebo pošlete rovnou objednávku
2) Po objednání obdržíte zálohovou faktura na 50 % z celkové ceny
3) Vaše objednávka se poté zadá do výroby
4) Předpokládaný termín dodání je 6–8 týdnů od podání objednávky

Díky přímé distribuci rovnou z továrny ušetříte maximum peněz na nákupu nového kola.

Další modely

Stále váháte?
Nemůžete se rozhodnout?

Domluvte si návštěvu nebo rovnou testovací jízdu.

Testovací centrum Zlín
budova 34, Areál Svit, Zlín mapa →
tel.: +420 732 654 969

Testovací centrum Praha
N1 sport s.r.o., Hornoměcholupská 68, Praha 10-Hostivař mapa →
tel.: +420 732 654 969

Testovací centrum Prostějov
mapa →
tel.: +420 732 654 969

Milan Šimek

Milan Šimek

Ředitel Equinox Europe, s.r.o. a bývalý závodník
s vámi rád před nákupem každé kolo osobně projede