Spark Evo Disc

Tuhý závodní aerodynamický stroj
evo_cele

Spark Evo Disc

  • Certifikováno UCI
  • Stylový design
  • Výbava Ultegra 8020
  • Kolo pro špičkové závodní nasazení

Vítězství je v detailech

Nejlepší materiály, skvělá tuhost a responzivita. Na rámu se toho za dobu jeho vývoje už moc vylepšit nedá. Výhoda proto vzniká složením celé řady malých detailů, které ve výsledku šetří minuty při průjezdu cílem.

Spark Evo Disc na Ultegře 8020 a hliníkových kolech
Aerodynamické masivní trubky...
...a stylový design
Celokarbonový aerodynamický kokpit z jednoho kusu se pohodlně drží a zároveň tlumí nárazy
Uchycení sedla v ližinách a na kloubu umožňuje dokonalé nastavení posedu
Dokonalé zapuštění kola do rámu, tuhá aerodynamická stavba

Vyrábíme rám jako kdyby to byla bojová stíhačka

Použitý karbon splňuje nároky pro použití v letectví, přesto ho pro delší než krátké polety raději nepoužívejte. Říkáme tomuhle přístupu Air Wing Resin System. Stejně jako křídla bojových stíhaček musí odolat zátěži 1,4 machu, tedy 1,4 násobku rychlosti zvuku, klademe na naše rámy stejné nároky. Nechceme nikoho podceňovat, ale takhle rychle na kole asi nepojedete. I tak můžete být v klidu – rám tuhle zátěž v pohodě vydrží.

Proces výroby je tak trochu věda

Každý rám používá technologii tvarování rámu EPS (Expandable Polystyrene System), kdy jsou vrstvy karbonu položeny na polystyrenové jádro. To se vlivem působení tepla při tvrzení roztahuje až na 10 násobek svého původního objemu a pomáhá vytlačit maximum přebytečné pryskyřice z konstrukce. Díky tomu je možné vyrobit pevnější a lehčí rám. Po ukončení tvrzení je polystyrenové jádro z vnitřku rámu beze zbytku odstraněno chemickou cestou. Vnitřní strana je díky tomu dokonale hladká a bez zbytků materiálu. Kdyby šel rám otočit naruby, bude vypadat stejně dobře jako zvenku.

Jako materiál je použit UMH (Ultra High Modulus) karbon, to znamená, že stačí méně karbonu aby bylo dosaženo stejné tuhosti jako u méně kvalitních vláken. Při pokládání jednotlivých vrstev dosahujeme různých vlastností dané části rámu tak, že se prepreg (předimpregnovaná vlákna) různí podle toho, jakou sekci zrovna modelujeme. Proto jsou části které mají být pevné opravdu pevné. A části které mají pružit nebo pohlcovat vibrace dělají přesně tohle. A to dokonce jen v požadovaném směru. Rám se díky tomu chová jak jezdec potřebuje – správná kombinace pevnosti, torzní tuhosti, odolnosti a pružnosti.

Kompozit je doplněn o karbonová nanovlákna (CNT), která zvyšují výslednou pevnost a snižují hmotnost hotového výrobku. Nanovlákna rovněž snižují riziko skrytých bublin a prasklin, které mohou v budoucnosti způsobit selhání materiálu. Odolnost materiálu při nárazu je díky CNT o 20% vyšší, než u standardního kompozitu.

Tohle se děje v jedné formě (All In One Molding). Žádné části rámu tak nejsou vyráběny a kompletovány zvlášť. Vše se vytvrdí jako jeden celek. Díky absenci spojů se snižuje váha a potenciální chybovost.

Všechny uvedené metody činí každý vyrobený rám odolnějším, pevnějším a trvanlivějším. Přesně to, co od karbonu chcete. Zároveň to znamená méně vyhozených vadných rámů ve výrobě – a tedy nižší cenu finálního produktu.

Ultrazvuková kontrola

Každý rám je ve výrobě zkontrolován neinvazivní ultrazvukovou technologií jako prevence skrytých prasklin. Díky tomu výrobu opouštějí jen rámy, které jsou ve 100% stavu. A to i v případech, které lidské oko neodhalí. Mašina se nemýlí.

Vlastní výzkum a vývoj

Pardus se může chlubit 3 testovacími centry, která neustále pracují na vylepšování technologie. Rovněž zde probíhá zátěžové a nárazové testování.

UCI Certifikace

Rám je certifikovaný Švýcarským UCI a splňuje nejpřísnější kritéria na kvalitu.

Parametry

Komponenty
Rám Pardus, aero celokarbonový
Velikost rámu XS, S, M, L, XL
Vidlice Pardus, celokarbonová
Sedlovka Pardus, karbon, aerodynamická
Představec + řídítka Pardus Carbon (monocoque)
Kola Pardus (hliník, plášťová)
Počet rychlostí 22
Kliky Ultegra 8020, 36–52 T
Kazeta Ultegra 8020, 11–28T
Přesmykovač Ultegra 8020
Přehazovačka Ultegra 8020
Řazení Ultegra 8020
Brzdy Ultegra 8020
Sedlo Selle Italia
Váha 7,6 kg ve velikosti M – na hliníkových kolech a bez pedálů


Geometrie


Cena a objednání

Model Výbava Kola cena
Spark Evo Disc Ultegra 8020 Pardus (hliník, plášťová) 79 900 Kč / 3 260 €

Jak si kola objednat

1) Předpokládané naskladnění kol je na přelomu května/června 2021
2) Již nyní si můžete kola nezávazně zarezervovat v poptávkovém formuláři níže
3) Pro představení či testovací jízdu nás neváhejte kontaktovat
4) Vaše další dotazy rádi zodpovíme na tel.: +420 732 654 969 nebo na e-mailu info@eqnx.co

Díky přímé distribuci rovnou z továrny ušetříte maximum peněz na nákupu nového kola.

Další modely

Poptávkový formulář

Nechte nám na sebe kontakt a budete první, komu se ozveme až budou kola skladem. Očekávané doručení květen–červen 2021.

Stále váháte?
Nemůžete se rozhodnout?

Domluvte si návštěvu nebo rovnou testovací jízdu.

Testovací centrum Zlín
budova 34, Areál Svit, Zlín mapa →
tel.: +420 732 654 969

Testovací centrum Praha
N1 sport s.r.o., Hornoměcholupská 68, Praha 10-Hostivař
mapa →
tel.: +420 732 654 969

Testovací centrum Prostějov
mapa →
tel.: +420 732 654 969

Milan Šimek

Milan Šimek

Ředitel Equinox Europe, s.r.o. a bývalý závodník
s vámi rád před nákupem každé kolo osobně projede