Vítězství je v detailech

Skvělé materiály, dobrá tuhost a responzivita. Mladší brácha modelu Super 5 Team s nižší výbavou a cenou pod 50 tisíc včetně karbonových kol Equator.

Zvětšená řídící mufna zlepšuje tuhost rámu a kontrolu při ovládání. Samozřejmostí je vnitřní vedení kabeláže s možností elektronického řazení.
Objímka sedlovky je integrována do rámu. Nechybí certifikace UCI pro případ, že se s kolem budete chtít postavit na start Tour de France.
Řídítka mají plochý aerodynamický profil. Zakřivení beranů jsme zkoušeli a je pohodlné prakticky v jakékoliv jízdní poloze.
Aerodynamická sedlovka tvoří jeden celek s rámem. Myslíme to obrazně, samozřejmě se dá její výška nastavit.
Vidlice má plochý profil a zpravidla v ní najdete karbonová zapletené kola Equator.

Vyrábíme rám jako kdyby to byla bojová stíhačka

Použitý karbon splňuje nároky pro použití v letectví, přesto ho pro delší než krátké polety raději nepoužívejte. Říkáme tomuhle přístupu Air Wing Resin System. Stejně jako křídla bojových stíhaček musí odolat zátěži 1,4 machu, tedy 1,4 násobku rychlosti zvuku, klademe na naše rámy stejné nároky. Nechceme nikoho podceňovat, ale takhle rychle na kole asi nepojedete. I tak můžete být v klidu – rám tuhle zátěž v pohodě vydrží.

Proces výroby je tak trochu věda

Každý rám používá technologii tvarování rámu EPS (Expandable Polystyrene System), kdy jsou vrstvy karbonu položeny na polystyrenové jádro. To se vlivem působení tepla při tvrzení roztahuje až na 10 násobek svého původního objemu a pomáhá vytlačit maximum přebytečného kompozitu z konstrukce. Díky tomu je možné vyrobit pevnější a lehčí rám. Po ukončení tvrzení je polystyrenové jádro z vnitřku rámu beze zbytku odstraněno chemickou cestou. Vnitřní strana je díky tomu dokonale hladká a bez zbytků materiálu. Kdyby šel rám otočit naruby, bude vypadat stejně dobře jako zvenku.
Jako materiál je použit UMH (Ultra High Modulus) karbon, to znamená, že stačí méně karbonu aby bylo dosaženo stejné pevnosti jako u méně kvalitních vláken. Při pokládání jednotlivých vrstev dosahujeme různých vlastností dané části rámu tak, že se prepreg (způsob pletení karbonu) různí podle toho, jakou sekci zrovna modelujeme. Proto jsou části které mají být pevné opravdu pevné. A části které mají pružit nebo pohlcovat vibrace dělají přesně tohle. A to dokonce jen v požadovaném směru. Rám se díky tomu chová jak jezdec potřebuje – správná kombinace pevnosti, torzní tuhosti, odolnosti a pružnosti.
Kompozit je doplněn o karbonová nanovlákna (CNT), která zvyšují výslednou pevnost a snižují hmotnost hotového výrobku. Nanovlákna rovněž snižují riziko skrytých bublin a prasklin, které mohou v budoucnosti způsobit selhání materiálu. Odolnost materiálu při nárazu je díky CNT o 20% vyšší, než u standardního kompozitu.
Tohle se děje v jedné formě (All In One Molding). Žádné části rámu tak nejsou vyráběny a kompletovány zvlášť. Vše se vytvrdí jako jeden celek. Díky absenci spojů se snižuje váha a potenciální chybovost.

Všechny uvedené metody činí každý vyrobený rám odolnějším, pevnějším a trvanlivějším. Přesně to, co od karbonu chcete. Zároveň to znamená méně vyhozených vadných rámů ve výrobě – a tedy nižší cenu finálního produktu.

Ultrazvuková kontrola

Každý rám je ve výrobě zkontrolován neinvazivní ultrazvukovou technologií jako prevence skrytých prasklin. Díky tomu výrobu opouštějí jen rámy, které jsou ve 100% stavu. A to i v případech, které lidské oko neodhalí. Mašina se nemýlí.

Vlastní výzkum a vývoj

Pardus se může chlubit 3 testovacími centry, která neustále pracují na vylepšování technologie. Rovněž zde probíhá zátěžové a nárazové testování.

UCI Certifikace

Rám je certifikovaný Švýcarským UCI a splňuje nejpřísnější kritéria na kvalitu. Znáte Švýcary...

Parametry

Komponenty
Rám Pardus, celokarbonový
Velikost rámu 700C x 480, 510, 540, 560, 580
Vidlice Pardus, celokarbonová
Sedlovka Pardus, karbon, aerodynamická
Řídítka Pardus Carbon Aerobar
Představec UNO AS025
Kola Fulcrum R5 (hliník, plášťová) nebo Equator 45/50 mm (karbon, galuska)
Počet rychlostí 22
Kliky Shimano 105 5800 50-34T
Kazeta Shimano 105 5800 11–28T
Přesmykač Shimano 105 5800
Přehazovačka Shimano 105 5800
Řazení Shimano 105 5800
Brzdy Shimano 105 5800
Sedlo Velo

Geometrie

Cena a objednání

Rámy i kola jsou dostupná v barevné kombinaci černá-červená.

Model Výbava Kola cena
Super 3 Carbon Shimano 105 Equator 45 nebo 50 mm (karbon, galuska) 49 990 Kč / 1 990 €
Super 3 Alu Shimano 105 Fulcrum R5, plášťové, hliník 44 990 Kč / 1 790 €

Cena z důvodu rozdílných preferencí zákazníků nezahrnuje galusky. Ty vám po dohodě rádi bezplatně nainstalujeme.

Jak si kola objednat

1) Kontaktujte nás pro představení či testovací jízdu, nebo pošlete rovnou objednávku
2) Po objednání obdržíte zálohovou faktura na 50% z celkové ceny
3) Vaše objednávka se poté zadá do výroby
4) Dodání obvykle zabere 6-8 týdnů ode dne úhrady zálohy

Další modely

Kde nás najdete

Domluvte si návštěvu nebo rovnou testovací jízdu.

Testovací centrum Zlín
budova 34, Areál Svit, Zlín
mapa →

Testovací centrum Praha
N1 sport s.r.o., Hornoměcholupská 68, Praha 10-Hostivař mapa →
tel.: +420 602 222 405 (Martin)

Testovací centrum Prostějov
mapa →

Milan Šimek

Milan Šimek

Ředitel Equinox Europe, s.r.o. a bývalý závodník