Vítězství je v detailech

Nejlepší materiály, skvělá tuhost a responzivita. Na rámu se toho za dobu jeho vývoje už moc vylepšit nedá. Výhoda proto vzniká složením celé řady malých detailů, které ve výsledku šetří minuty při průjezdu cílem.

Recenze – napsali o nás

Krátkou recenzi včetně ohlasu závodníků, kteří na kolech jezdí, přinesl portál Roadcycling.cz.
O kolech Pardus také krátce informoval web Cyklonovinky.cz.

Vnitřní vedení kabelů je připraveno na mechanické i elektronické řazení. Kokpit zahrnuje karbonový představec a aerodynamická karbonová řídítka, která se díky promyšlenému zakřivení dobře drží v každé pozici.
Kolo je certifikováno UCI pro hromadné starty.
Aerodynamická sedlovka se nastavuje pomocí objímky integrované v rámu.
Detail objímky pro nastavení výšky sedlovky.
Masivní dolní spojka zabraňuje deformacím rámu i při opravdu silném záběru.
Vidlice má aerodynamický tvar a klasické umístění brzdových čelistí znamená jednoduchou údržbu a servis.

Vyrábíme rám jako kdyby to byla bojová stíhačka

Použitý karbon splňuje nároky pro použití v letectví, přesto ho pro delší než krátké polety raději nepoužívejte. Říkáme tomuhle přístupu Air Wing Resin System. Stejně jako křídla bojových stíhaček musí odolat zátěži 1,4 machu, tedy 1,4 násobku rychlosti zvuku, klademe na naše rámy stejné nároky. Nechceme nikoho podceňovat, ale takhle rychle na kole asi nepojedete. I tak můžete být v klidu – rám tuhle zátěž v pohodě vydrží.

Proces výroby je tak trochu věda

Každý rám používá technologii tvarování rámu EPS (Expandable Polystyrene System), kdy jsou vrstvy karbonu položeny na polystyrenové jádro. To se vlivem působení tepla při tvrzení roztahuje až na 10 násobek svého původního objemu a pomáhá vytlačit maximum přebytečného kompozitu z konstrukce. Díky tomu je možné vyrobit pevnější a lehčí rám. Po ukončení tvrzení je polystyrenové jádro z vnitřku rámu beze zbytku odstraněno chemickou cestou. Vnitřní strana je díky tomu dokonale hladká a bez zbytků materiálu. Kdyby šel rám otočit naruby, bude vypadat stejně dobře jako zvenku.
Jako materiál je použit UMH (Ultra High Modulus) karbon, to znamená, že stačí méně karbonu aby bylo dosaženo stejné pevnosti jako u méně kvalitních vláken. Při pokládání jednotlivých vrstev dosahujeme různých vlastností dané části rámu tak, že se prepreg (způsob pletení karbonu) různí podle toho, jakou sekci zrovna modelujeme. Proto jsou části které mají být pevné opravdu pevné. A části které mají pružit nebo pohlcovat vibrace dělají přesně tohle. A to dokonce jen v požadovaném směru. Rám se díky tomu chová jak jezdec potřebuje – správná kombinace pevnosti, torzní tuhosti, odolnosti a pružnosti.
Kompozit je doplněn o karbonová nanovlákna (CNT), která zvyšují výslednou pevnost a snižují hmotnost hotového výrobku. Nanovlákna rovněž snižují riziko skrytých bublin a prasklin, které mohou v budoucnosti způsobit selhání materiálu. Odolnost materiálu při nárazu je díky CNT o 20% vyšší, než u standardního kompozitu.
Tohle se děje v jedné formě (All In One Molding). Žádné části rámu tak nejsou vyráběny a kompletovány zvlášť. Vše se vytvrdí jako jeden celek. Díky absenci spojů se snižuje váha a potenciální chybovost.

Všechny uvedené metody činí každý vyrobený rám odolnějším, pevnějším a trvanlivějším. Přesně to, co od karbonu chcete. Zároveň to znamená méně vyhozených vadných rámů ve výrobě – a tedy nižší cenu finálního produktu.

Ultrazvuková kontrola

Každý rám je ve výrobě zkontrolován neinvazivní ultrazvukovou technologií jako prevence skrytých prasklin. Díky tomu výrobu opouštějí jen rámy, které jsou ve 100% stavu. A to i v případech, které lidské oko neodhalí. Mašina se nemýlí.

Vlastní výzkum a vývoj

Pardus se může chlubit 3 testovacími centry, která neustále pracují na vylepšování technologie. Rovněž zde probíhá zátěžové a nárazové testování.

UCI Certifikace

Rám je certifikovaný Švýcarským UCI a splňuje nejpřísnější kritéria na kvalitu. Znáte Švýcary...

Parametry

Komponenty
Rám Pardus, celokarbonový
Velikost rámu 700C x 480, 510, 540, 560, 580
Vidlice Pardus, celokarbonová
Sedlovka Pardus, karbon, aerodynamická
Řídítka Pardus Carbon Aerobar
Představec Pardus Carbon
Kola Equinox Cyclon-x 45 full-carbon nebo Equator 45/50 mm (galuska)
Počet rychlostí 22
Kliky Shimano Dura Ace 9100 nebo Ultegra 8000, 52 – 36T
Kazeta Shimano Dura Ace 9100 nebo Ultegra 8000, 11 – 25T
Přesmykač Shimano Dura Ace 9100 nebo Ultegra 8000
Přehazovačka Shimano Dura Ace 9100 nebo Ultegra 8000
Řazení Shimano Dura Ace 9100 nebo Ultegra 8000
Brzdy Shimano Dura Ace 9100 nebo Ultegra 8000
Sedlo Prologo Scratch II (Dura Ace) nebo Prologo Zero II (Ultegra)

Geometrie

Cena a objednání

Rámy i kola jsou dostupná v barevných kombinacích černá-zelená-modrá a stříbrná-modrá-černá.

Model Výbava Kola cena
Super 5 Team Shimano Dura Ace 9100 Equinox Cyclon-x 45 (karbon, galuska) 99 900 Kč / 3 990 €
Super 5 Team Shimano Dura Ace 9100 Equator 45 nebo 50 mm (karbon, galuska 79 900 Kč / 3 190 €
Super 5 Team Ultegra 8000 Equator 45 nebo 50 mm (karbon, galuska) 59 900 Kč / 2 390 €
Super 5 Disc
NOVINKA
Ultegra 8020 Pardus SLR Disc (hliník) 69 900 Kč / 3 990 €
Super 5 Disc
NOVINKAUltegra 8020 Equator 30 nebo 50 Disc (karbon, plášť) 75 900 Kč / 3 990 €
Super 5 rámová sada bez výbavy bez kol 39 990 Kč / 1 590 €

Cena z důvodu rozdílných preferencí zákazníků nezahrnuje galusky. Ty vám po dohodě rádi bezplatně nainstalujeme.

Jak si kola objednat

1) Kontaktujte nás pro představení či testovací jízdu, nebo pošlete rovnou objednávku
2) Po objednání obdržíte zálohovou faktura na 50% z celkové ceny
3) Vaše objednávka se poté zadá do výroby
4) Dodání obvykle zabere 6-8 týdnů ode dne úhrady

Další modely

Kde nás najdete

Domluvte si návštěvu nebo rovnou testovací jízdu.

Testovací centrum Zlín
budova 34, Areál Svit, Zlín
mapa →

Testovací centrum Praha
N1 sport s.r.o., Hornoměcholupská 68, Praha 10-Hostivař mapa →
tel.: +420 602 222 405 (Martin)

Testovací centrum Prostějov
mapa →

Milan Šimek

Milan Šimek

Ředitel Equinox Europe, s.r.o. a bývalý závodník