Vítězství je v detailech

Gomera je raketa, na které budete vyhrávat. Na první pohled je jasné, že je to ortodoxní závodní stroj pro ty, co to myslí vážně. Až uvidíte cenu, začnou vás svrbět prsty.

Plochý profil rámu zajišťuje nejen skvělou aerodynamiku, ale taky naprosto monstrózní torzní tuhost pro ty, co do toho hodně šlapou.
Tohle je prostě kokpit, za který si chcete sednout. Na rámu je držák na gely a v přední části řídítek aerodynamická lahev na nápoj s hadičkou. Kromě mechanického řazení samozřejmě umíme nabídnout i elektronické.
Přední brzda je integrována do vidlice pro dosažení minimálního odporu vzduchu.
Pohled na zadní stavbu a box na nářadí. Zadní brzda je ukryta ve spodní části rámu. Aby nepřekážela až vás bude obíhat vítr.
Trojúhelníkové spojení zadní stavby s rámem zvyšuje tuhost. Aerodynamická sedlovka zvyšuje rychlost. Box na nářadí zvyšuje množství oblíbených udělátek, která si můžete nabalit s sebou.
Sedlovka dovoluje odpovídající rozsah nastavení, abyste se na kolo pohodlně poskládali, protože pak už z něj neslezete.

Vyrábíme rám jako kdyby to byla bojová stíhačka

Použitý karbon splňuje nároky pro použití v letectví, přesto ho pro delší než krátké polety raději nepoužívejte. Říkáme tomuhle přístupu Air Wing Resin System. Stejně jako křídla bojových stíhaček musí odolat zátěži 1,4 machu, tedy 1,4 násobku rychlosti zvuku, klademe na naše rámy stejné nároky. Nechceme nikoho podceňovat, ale takhle rychle na kole asi nepojedete. I tak můžete být v klidu – rám tuhle zátěž v pohodě vydrží.

Proces výroby je tak trochu věda

Každý rám používá technologii tvarování rámu EPS (Expandable Polystyrene System), kdy jsou vrstvy karbonu položeny na polystyrenové jádro. To se vlivem působení tepla při tvrzení roztahuje až na 10 násobek svého původního objemu a pomáhá vytlačit maximum přebytečného kompozitu z konstrukce. Díky tomu je možné vyrobit pevnější a lehčí rám. Po ukončení tvrzení je polystyrenové jádro z vnitřku rámu beze zbytku odstraněno chemickou cestou. Vnitřní strana je díky tomu dokonale hladká a bez zbytků materiálu. Kdyby šel rám otočit naruby, bude vypadat stejně dobře jako zvenku.
Jako materiál je použit UMH (Ultra High Modulus) karbon, to znamená, že stačí méně karbonu aby bylo dosaženo stejné pevnosti jako u méně kvalitních vláken. Při pokládání jednotlivých vrstev dosahujeme různých vlastností dané části rámu tak, že se prepreg (způsob pletení karbonu) různí podle toho, jakou sekci zrovna modelujeme. Proto jsou části které mají být pevné opravdu pevné. A části které mají pružit nebo pohlcovat vibrace dělají přesně tohle. A to dokonce jen v požadovaném směru. Rám se díky tomu chová jak jezdec potřebuje – správná kombinace pevnosti, torzní tuhosti, odolnosti a pružnosti.
Kompozit je doplněn o karbonová nanovlákna (CNT), která zvyšují výslednou pevnost a snižují hmotnost hotového výrobku. Nanovlákna rovněž snižují riziko skrytých bublin a prasklin, které mohou v budoucnosti způsobit selhání materiálu. Odolnost materiálu při nárazu je díky CNT o 20% vyšší, než u standardního kompozitu.
Tohle se děje v jedné formě (All In One Molding). Žádné části rámu tak nejsou vyráběny a kompletovány zvlášť. Vše se vytvrdí jako jeden celek. Díky absenci spojů se snižuje váha a potenciální chybovost.

Všechny uvedené metody činí každý vyrobený rám odolnějším, pevnějším a trvanlivějším. Přesně to, co od karbonu chcete. Zároveň to znamená méně vyhozených vadných rámů ve výrobě – a tedy nižší cenu finálního produktu.

Ultrazvuková kontrola

Každý rám je ve výrobě zkontrolován neinvazivní ultrazvukovou technologií jako prevence skrytých prasklin. Díky tomu výrobu opouštějí jen rámy, které jsou ve 100% stavu. A to i v případech, které lidské oko neodhalí. Mašina se nemýlí.

Vlastní výzkum a vývoj

Pardus se může chlubit 3 testovacími centry, která neustále pracují na vylepšování technologie. Rovněž zde probíhá zátěžové a nárazové testování.

UCI Certifikace

Rám je certifikovaný Švýcarským UCI a splňuje nejpřísnější kritéria na kvalitu. Znáte Švýcary...

Parametry

Komponenty
Rám Pardus, celokarbonový
Velikost rámu 500, 520, 540, 560
Vidlice Pardus, celokarbonová
Sedlovka Pardus, karbon, aerodynamická
Řídítka Pardus Crono Carbon
Představec Pardus Crono Carbon
Kola Equator 80 mm (galuska)
Počet rychlostí 22
Kliky Shimano Ultegra 8000 nebo Ultegra 8050, 52 – 36T
Kazeta Shimano Ultegra 8000 nebo Ultegra 8050, 11 – 25T
Přesmykač Shimano Ultegra 8000 nebo Ultegra 8050
Přehazovačka Shimano Ultegra 8000 nebo Ultegra 8050
Řazení Shimano Ultegra 8000 (mechanické) nebo 8050 (elektronické)
Brzdy TRP 851 a TRP 860
Sedlo Prologo Zero II

Geometrie

Cena a objednání

Rám i celé kolo je k dispozici v jedné barevné kombinaci černá-oranžová-modrá.

Model Výbava Kola cena
Gomera Tri 8050 Shimano Ultegra 8050 (elektrická) Equator 80 mm (karbon, galuska) 109 900 Kč /4 390 €
Gomera Tri 8050 Shimano Ultegra 8000 Equator 80 mm (karbon, galuska) 89 900 Kč / 3 590 €
Gomera Tri rámová sada bez výbavy bez kol 54 990 Kč / 2 190 €

Cena z důvodu rozdílných preferencí zákazníků nezahrnuje galusky. Ty vám po dohodě rádi bezplatně nainstalujeme.

Jak si kola objednat

1) Kontaktujte nás pro představení či testovací jízdu, nebo pošlete rovnou objednávku
2) Po objednání obdržíte zálohovou faktura na 50% z celkové ceny
3) Vaše objednávka se poté zadá do výroby
4) Dodání obvykle zabere 6-8 týdnů ode dne úhrady

Další modely

Kde nás najdete

Domluvte si návštěvu nebo rovnou testovací jízdu.

Testovací centrum Zlín
budova 34, Areál Svit, Zlín
mapa →

Testovací centrum Praha
N1 sport s.r.o., Hornoměcholupská 68, Praha 10-Hostivař mapa →
tel.: +420 602 222 405 (Martin)

Testovací centrum Prostějov
mapa →

Milan Šimek

Milan Šimek

Ředitel Equinox Europe, s.r.o. a bývalý závodník